صادرات کالا به کشورهای دیگر

صادرات کالا به کشورهای دیگر طبق اصول و قوانین کشور مبدأ و مقصد انجام می‌شود. هر ساله کشورهای زیادی کالاهایی که تولید می‌کنند را به کشورهای دیگر ارسال می‌کنند و بنا بر نیاز متقاضیان کشور مقصد در آن منطقه به فروش میرسانند.

یکی از مهمترین مراحل صادرات کالا بازاریابی در کشور مقصد است! در صورتی که تمام مراحل قانونی را انجام داده باشید اما بدون نیازسنجی اولیه کالا را به کشورهای متفاوت ارسال کنید ممکن است کالای ارسالی با استقبال خوبی مواجه نشود و نتوانید سود مناسبی را از بازارهای خارجی به دست بیاورید.

هنگام بازاریابی باید بتوانید ویژگی‌های کالا را برای ساکنان کشور مقصد به صورت واضح و روشن بیان کنید تا مشتری بتواند با دید بازتری درباره خرید محصول تصمیم بگیرد

فراموش نکنید که کیفیت در صادرات کالا حرف اول را میزند، اگر محصول ارسالی از کیفیت خوبی برخوردار باشد به خوبی می‌توانید بازارهدف را در کشورهای دیگر نیز در دست بگیرید و فروش بیشتری داشته باشید.

مراحل صادرات کالا

پس از انجام بازاریابی و نیاز سنجی اولیه باید مراحل قانونی جهت صادرات کالا طی شود! محصولاتی که به کشورهای دیگر صادر می‌شوند ممکن است در دسته کالاهای مجاز قرار داشته باشند و با احراز شرایط و ضوابط لازم تولید کننده بتواند آن را از طریق گمرک به کشور مقصد ارسال کند.

اما در صورتی که محصول ارسالی از کالا‌های مشروط باشد باید اجازه صادرات آن از مراجع قانونی دریافت شود! توجه داشته باشید تنها درصورتی می‌توانید کالا را به کشورهای دیگر صادر کنید که در دسته کالاهای غیرمجاز قرار نداشته باشد! در غیر این صورت از ارسال آن ممانعت به عمل خواهد آمد.

هنگام صادرات محصول مورد نظر باید گواهی بهداشت جهت ارسال محصولات پزشکی و... دریافت شود. همچنین گواهی استاندارد بودن محصول،سازمان انرژی اتمی، مجوز صدور و کارت بازرگانی فرد صادر کننده نیز باید موجود باشد.

تعرفه گمرکی و تعرفه‌های کالاهای صادراتی نیز باید به درستی و طبق قیمت روز ارز در نظر گرفته شوند.

در هر مرحله از صادرات کالا درصورتی که مدارک ارائه شده ناقص باشد یا کالای ارسالی از مجوز لازم برخوردار نباشد از صادرات محصول به کشورهای دیگر ممانعت به عمل خواهد آمد.

اگر باور دارید که محصول تولیدی شما از کیفیت بالایی برخوردار است و می‌تواند نیازهای کاربران را در دیگر نقاط جهان برآورده کند، بهتر است از طریق راه‌های قانونی بازاریابی و صادرات محصول مد نظر را انجام دهید.

اگر هیچ اطلاعاتی در زمینه چگونگی صادرات محصولات متنوع و مراحل این کار ندارید بهتر است از شرکت‌های متخصصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید تا بتوانید محصولاتتان را در کشورهای دیگر نیز به فرش برسانید.